söndag, juni 09, 2013

Min hundrasextioandra EFIT, 9 juni 2013

Min första EFIT hemma i Karlskoga på ett år.

09.00 redan varit vaken ett antal timmar, men först nu jag börjar fota. Kollar på en repris av gårdagens stora prinsessbröllop. Som jag visserligen såg igår direkt, men ja, är man rojalist så är man. :P Kommer säkerligen dö som rojalist jag. ;)

10.06 Kollar runt på Facebook lite. Min omslagsbild på min profil är klassbilden vi tog på avslutningsdagen förra fredagen. :( Den känslomässigt jobbigaste dagen i hela mitt liv! Har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv, som jag gjorde då! Trodde knappt att en människa kunde innehålla så mycket tårar. Men det var värt varenda tår dock. Det blev en dag full av kramar och gråt. Och sen väntade en 7 timmars bilfärd hem till Karlskoga, ihop med pappa, som kommit upp för att hämta mig. Och den bilresan var den värsta i mitt liv! Sammanfattningsvis: Förra fredagen var den känslosammaste dagen i mitt liv! Åååh, vad jag saaaaaknar alla! Dom är så jäkla underbara, jag älskar dom så jäkla mycket! Dom är min andra familj. Och Forsa är mitt andra hem. För alltid!

 11.03 Kollar lite på TV igen. Haha, lyckades precis fånga en kunglig bröllopskyss. :P Blev ju en del såna igår, kan man ju säga. ;) Han var rätt generös med kyssar, den där Chris.

 12.19 Apdålig bild, men man ser dom röda prickarna iallafall. Tre (!) STORA myggbett på ett och samma knä! Var ute och gick en sväng i skogen igår, när det var paus i sändningarna. Precis när jag kom ut ur skogen, såg jag en andfamilj som jag ville fota. Jag satte mig på huk för att fota. Dock hade jag ju då missat att det var nån slags släktträff för myggorna precis just där också! Dom började kalasa ordentligt på mig, jag blev rejält myggbiten! Så nu har jag hur många myggbett som helst på ryggen, och ett antal myggbett på höger ben, knä, lår och ända upp på höger skinka. Det kliiiar!!!

 13.14 Ska på utflykt med mamma! :)

14.16 Går runt i Garphyttans Nationalpark med mamma. :) Otroligt vackert ställe, rekommenderar er som bor i närheten och inte varit där att åka dit! Slänger upp ett par bonusbilder jag tog där, så får ni själva se! ;)





 15.06 Efter våran lilla utflykt följde jag med mamma hem till henne och pappa. Där blir det lite fika. :) Överbliven prinsess-tårta från igår. :P Mina kära päron firade sin bröllopsdag igår, samma dag som prinsessan gifte sig. 29 år som gifta för mina päron, nästa år blir det Pärlbröllop och storslaget firande! ;)

16.01 DÄR kom regnet, som vi väntat på i princip hela dagen!

 17.01 Har åkt hem till mig igen. Sitter och fixar lite bilder i Photoshop. Bilder från när vi fotade analogt i höstas. Scannade in alla negativ hemma hos mamma och pappa häromdagen, och nu jobbar jag lite med dom innan dom åker upp på Facebook. :P

Vid 18 glömde jag fota. Blev lite stressigt, mamma ringde plötsligt och bjöd dit mig på söndagmiddag, så jag cyklade hem till mor och far för lite grillat. :P

 19.12 Är kvar hemma hos mamma och pappa. Mamma har fixat en jättefin tavla med en varsin av studentbilderna på mig och mina systrar. Galet, idag är det på dagen 7 år sen jag tog studenten! Galet!
Jag är f.ö. hon i mitten. ;)

20.13 Upptäckte att det var Solsidan på TV, senaste säsongen, som jag inte sett, så jag kollar på det. :P

Och den bilden får avsluta min EFIT idag. Mår inte så bra nu ikväll, blev lite deppig och ledsen, så jag är ändå inte så peppad på att fota mer! Men vi ses igen den 20 juni! ;)

PUSS på er och TACK för alla kommentarer!

28 kommentarer:

  1. Kul att du är med.
    Du har ett komma ( , ) för mycket i adressen på EFIT sidan, så man får error när man klickar för att komma hit.

    Kraam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå! :/ Tack för att du sa till om det!

      Radera
  2. Tack för titten på min sida ..., och roligt att få ta del av din dag!
    När jag - för hundra år sedan - gick ut nian, grät ingen.
    Jag minns knappt vad vi gjorde ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nädu, det där med att sluta nian är inget jag minns så vidare värst heller, men jag minns iallafall också att vi inte grät då.

      Radera
  3. Myggorna är HEMSKA i år. Jag har kliat en vecka nu! Det är ruggigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, visst är det! Har redan haft en omgång som jag fick min sista vecka i Norrland. Dom hade precis slutat klia, så fick jag nästa omgång, och det rejält också! USCH!!! :/

      Radera
  4. Jag har klarat mig från myggbett hittills, ta i trä men myggorna älskar mig så jag kommer nog att få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också ett sånt där "myggoffer". :/

      Radera
  5. vackra naturbilder! prinsessbröllop tittades det på här med, men bara igår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, var ju inte riktigt meningen att jag skulle titta på det idag också då, förstås, men jag liksom fastnade... :P

      Radera
  6. Kikar inom. Även jag tittade lite på reprisen idag - igår var jag inte hemma. Bröllop är alltid vackert och tårarna kan liksom inte låta bli att komma :D

    Myggbett är inget skoj. Än så länge har jag klarat mig men sommaren har just börjat.. så det lär väl bli ett och annat bett..

    Ha en fortsatt fin dag. På återseende.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, envisa myggorna i år dessutom. Har redan hunnit med två (!) omgångar myggbett den här sommaren... Och då har sommaren ännu bara börjat...

      Radera
  7. Garphyttans nationalpark, det är ju inte långt från mig! En vacker plats, där jag varit mååånga gånger. För övrigt börjar jag jobba i Karlskoga nästa läsår. :)

    SvaraRadera
  8. Tala inte om myggbett!
    Huga vad det kliar i omgångar nu.. säger bara knävecket!

    SvaraRadera
  9. Usch för myggbett!!!
    Den där tårtan skulle jag gärna vilja lägga vantarna just nu känner jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa uuusch! :(
      Haha, tyvärr är den dock uppäten nu. Men jag kan hälsa att den var otroligt god! ;)

      Radera
  10. Nej fy, myggbett är inget kul! jag brukar få stooora bett som kliar i säkert 2-3 veckor efteråt, har fått ta Kestine när det varit som värst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch då! :(
      Mina myggbett brukar klia nån vecka högst, men ibland kan det ju också bli längre. Dom här myggbetten jag fått nu är dock nästan sönderkliade nu, så frågan är hur länge till dom tänker klia...

      Radera
  11. Hej!
    Kikar in på din efitdag. Usch för myggbett!!
    Tack för kommentaren hos mig
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, ingen höjdare det inte... :( Sönderkliade en hel del av dom vid det här laget dessutom. :(
      Tack detsamma! :)

      Radera
  12. Ohhh, prinsesstårta! Mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja. ;) Den var fantastiskt god kan jag hälsa! :P
      Dock är den slut nu, uppäten. ;)

      Radera
  13. Nja, någon rojalist kan man inte anklaga mig för att vara ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! :P
      Det är ingen annan i min familj heller. Inte mamma, pappa eller nån av mina systrar. Undrar ibland hur jag kunde bli det...?! Haha. :P Lite konstigt är'e allt, tycker jag...

      Radera