fredag, maj 17, 2013

Min hundrasextioförsta EFIT, 17 maj 2013

Jag väljer att köra en dag innan den egentligen dagen, helt enkelt för jag tror att det kommer hända mer idag. Helgerna brukar bli rätt sega här.
 
Bara två veckor kvar här nu. :(
 
Min 8-bild har försvunnit. :(
 
09.13 Lägger över bilder på Lightroom. Tar sin lilla tid, sjukt segt!
 
10.09 Laddar inför lördag. ;) Väntar fortfarande på Lightroom...

 11.11 Råååkade visst slinka in på Facebook. :P

 12.07 Time for lunch. Inte den lilla kön i matsalen idag. Suck! Vävdagar här på skolan, så det är mer folk än vad det brukar.

 13.41 Sitter ute i solen med en klasskompis. :) Vi snackar och har väldans trevligt i över 1½ timme!

14.41 Efter en tur till postfacken går vi båda ner i datasalen igen. Jag fortsätter på Eurovision-temat. Men nu vill jag ha en spellista från 2006 års festival. Är man schlagernörd så är man. ;) Letar på YouTube. :P

15.18 Oooops, blev visst lite Candy Crush. Men vadå, vi har ju ändå slutat för dagen ju. :P
 
16.19 På väg till Ica. Det märks att det är vår och man är på landet. Det luktar gödsel, och korna har fått komma ut efter den långa vintern.
 
17.34 Fyller i lite ansöknings-blanketter, tänkte söka några folkhögskole-sommarkurser den här sommaren, eftersom det inte kommer hända så mycket annat för mig. Förrän i augusti då.

Glömde tyvärr fota vid 18. :(

19.21 P.g.a. massa folk i köket blev middagen SEN idag. Men nu ÄNTLIGEN! Korv med gröt, gottigott! :P

Men det får bli allt för idag. Nu blir det nog en ganska lugn kväll. Lite Let's Dance på datorn, och överblivna chips från gårdagen.

Detta innebär också att det är min sista EFIT härifrån Forsa. :( Nästa gång vi ses i EFIT-form, har jag flyttat hem till Karlskoga igen. Usch, vad sorgligt det känns! VILL INTE sluta hääääär!!! :'( Älskar min klass, älskar den här byn, fullkomligt älskar mitt liv här! Men jag har i alla fall lärt mig en hel massa, inte bara om fotografi, utan även om livet. Jag har växt som person, fått massa nya erfarenheter och inte minst minnen, som alltid kommer finnas med mig. Men framförallt, jag har fått en hel drös nya vänner, vänner för livet! Forsa forever in my heart!

Tack i alla fall, och väl mött igen i juni!
 

11 kommentarer:

  1. Visst är våren härlig. Förstår att det känns vemodigt men du har minnen och nya vänner.

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med eurovision! Jag är ett stort fan av upplägget med semifinaler och final och däremellan kikar jag på klippen från repetitionerna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa, jag ÄLSKAR Eurovision! :D Underbart att man kan njuta av det en hel vecka nu ja. :) Klippen från repetitionerna har jag dock missat. :(

      Radera
  3. Ibland blir det så... Att dagarna kommer lite som dom vill... Fast det behöver ju INTE hända något på EFIT dagarna!!!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Det är kanske en klyscha, men man brukar ju säga att slutet är alltid början på något nytt.

    Det var kul att kolla in din dag!

    SvaraRadera
  5. Kikar in på din efitdag. Visst är det sorlogt när kurstiden tar slut å på internat blir det mer intensivt. Man umgås inte med så många andra kompisar eller släkt men samtidigt har du ett minne för livet.

    SvaraRadera
  6. Lite Candy C blir det för mig också ibland. Inte så mycket nu som under en tid.. skönt släppa det :)

    Önskar Dig en härlig helg.

    SvaraRadera
  7. Ja tiden går fort när man har roligt.

    SvaraRadera
  8. Du tar ju med mig mycket gott därifrån, men jag förstår att det är med sorg som du lämnar. Vad tänker du dig till hösten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant så sant! :)
      Vi får se vad det blir till hösten. Just nu har jag ingen aning. Inte sökt nånting heller. Tror jag måste fundera lite mer först. :) Men en sak vet jag iallafall med säkerhet, särskilt nu, och det är att fotograferandet kommer iallafall alltid att finnas med mig som en stor och viktig del av mitt liv! :)

      Radera
    2. Vad sjukt sugen jag blev på varmkorv när jag såg den bilden och jag som är fast här till minst 07.15. Får bli en korv på vägen hem, måste ändå tanka bilen.

      Radera