torsdag, juni 20, 2013

Min hundrasextiotredje EFIT, 20 juni 2013

00.09 Men. Är jag fortfarande uppe?! Jag som skulle lägga mig tidigt idag... Hmmm...

ca 01.00-07.30 Sover. :P

09.21 Kollar på TV.

10.04 Lite Tumblr.

11.08 Inget vidare värst väder ute idag...

12.21 Har precis kommit hem till mamma och pappa, eftersom jag skulle ner på stan med mamma en sväng. Dom är lediga båda två idag. Sitter i deras hall och väntar på att mamma ska bli klar att åka.

 13.01 Pappa följde med ner för att äta lunch med oss. Sitter nu på Strandkanten, där vi avnjutit en fantastisk lunch-buffé. F.ö. en av Karlskogas finast belägna restauranger, precis nere vid vattnet.

14.34 Jag och mamma är precis klara på stan och är på väg tillbaka hem till mamma och pappa igen.

15.14 Efter en kort mellanlandning hemma hos mamma och pappa, för att hämta upp pappa, är vi nu hemma hos mig hela gänget. Pappa hjälper mig att skruva fast sladdarna till mitt nya bredband.

15.49 Mamma tog med sig lite fika därifrån, så nu blir det lite fika på min balkong.

17.03 Jag och mamma är klara, och lämnar nu mitt hem igen. Är på väg ner på stan igen, för att köpa surfplatta till mig. Väl nere på stan mötrs vi dock av en redan stängd Telia-butik, som hade sagt att dom skulle ha öppet till kl. 18. Men tydligen blev dom tvungna att akut-stänga p.g.a. sjukdom. Så snopet nog fick jag åka från stan utan surfplatta, och blir tvungen att vänta ytterligare minst 3 dagar, på något jag redan väntat ett halvår på... Hmmm...

 18.09 Tillbaka från stan igen. Jag följde med hem till mamma och pappa. Köpte ny kamera i söndags, SÅ LYCKLIG! Använder den dock sparsamt ännu, samtliga bilder idag är tagna med Canon-kameran. Men på nästa EFIT blir det säkert denna ni ser på bilden som kommer användas. ;)

Bonusbild! Växer otroligt vackra vallmo i mammas och pappas trädgård.

19.04 Mina extremt snälla föräldrar bjuder mig på middag denna dag också. Middagen är nu påbörjad... ;)

Bonusbild! Det växer inte bara vallmo i trädgården, dom har även prästkragar som växer ut från trappan, haha. :P

20.08 Middagen, som f.ö. var gudomligt god, är uppäten, och nu blir det efterrätt. Sommarens första jordgubbar! Mmmm!

Bonusbild! 

Bonusbild!

21.04 Har lovat mamma att baka kakor till det midsommarfirandet dom ska på imorgon, knytkalas. Och som den snälla dotter jag är, gör jag som mamma vill. ;)

22.34 Misstänker att alla vill se bild på det färdiga resultatet så: Voilá! ;) Gudomligt goda kan jag hälsa också. Brukar baka dom till jul, så för mig smkar dom väldigt mycket jul! :P

TACK för alla kommentarer idag! Vi ses igen i juli! ;)

13 kommentarer:

  1. Tittar in, medan jag ännu har några lediga timmar kvar ,-)
    Hej svejs!

    SvaraRadera
  2. Här regnar det också.
    Kommer igen senare.

    // Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick en skön dag!

    SvaraRadera
  4. Inne och kikar på din dag!
    Vilka härliga bilder!

    // Anna

    SvaraRadera
  5. Synde med surfplattan, när man vill ha något så är det ju tråkigt att vänta. Men den som väntar på något gott....

    SvaraRadera
  6. Vad fin den blommiga jackan i hallen är.

    SvaraRadera
  7. Finfina bilder, och vad kul med en ny kamera! :)

    SvaraRadera
  8. Bilden på prästkragarna får mig att tänka på en skulptur som föreställer en människa som sliter sig loss från en vägg :-)

    SvaraRadera
  9. Åhhh, vad roligt med en ny kamera!

    SvaraRadera
  10. Så många EFIT du har varit med i!
    Grattis till fin kamera.

    SvaraRadera