fredag, augusti 24, 2012

Min hundrafyrtiofjärde EFIT, 24 augsuti 2012

Här kommer min första EFIT-dag här ifrån Forsa Folkhögskola, men absolut inte den sista.
 
07.00 Väckarklockan har precis ringt, dags att gå upp efter en minst sagt orolig och förkyld natt!

 
08.16 Har ätit frukost, och sne gick jag och hämtade ett paket i receptionen, som jag fick lapp om i mitt postfack igår. Visste hela tiden vad det var! ;) Hade glömt kamera-sladden till ena kameran hemma, så pappa fick skicka den på posten. :P
 

09.05 Vi har fått en ny uppgift och lbewv indelade två och två.
Vid 10 var jag iväg och fotade med min grupp-kompis, och de bilder jag tog lägger jag inte upp här, eftersom jag inte frågat personen i fråga om lov. Och dessutom är det ju en skoluppgift, de andra grupperna ska helst inte få veta nåt.

11.50 Sitter i datasalen och fixar lite med bilderna vi tagit.


12.54 Lunchen är intagen och jag har gått ner till vårat samlingrum, "Soffrummet", i början på att lektionspasset efter lunch ska börja...


13.19 Vi har börjat igen efter lunch. Sista passet för veckan, och hela första veckan här på Forsa Folkhögskola har gått! Hjälp, vad fort det gått! Vi sammanfattar veckan lite, och snackar om hur det gått och hur vi känner oss och sådär. Och här på bilden (som jag lät vara suddig då jag tyckte det blev coolt) visar våran lärare en hårddisk.
14.19 Har slutat för dagen, och sen efter det pratade jag lite med några klasskompisar. Nu är jag inne på mitt rum och har satt på datorn. Kollar mailen. :P


15.05 Kollar Facebook såklart. ;)


16.53 Är i full gång med att ladda upp lite bilder på Facebook. Från Öland förra veckan. :P


17.08 Utsikten från mitt rumsfönster här på internatet. :P


18.40 Utsikten från platsen där jag sitter i köket, äter lite kvällsmat. ;)


19.06 Verkar som att jag är den enda kvar här på mitt internat över helgen, så jag tar upp datorn til TV:n. :P
20.00 Nu kom det precis en annan tjej på mitt internat, så helt ensam blir jag alltså inte då. Hon går dock direkt in på sitt rum, så jag fortsätter kolla på TV.

21.03 Fortfarande "Fångarna..." Lite tråkigt fredagsmys måste jag säga, helt ensam i ett stort internat...


Och det var sista bilden mina vänner! ;) Nu ska jag och min sprängande huvudvärk krypa i säng! TACK alla som kikat in idag, och hoppas vi ses igen på nästa EFIT den 4 september! Väl mött igen då iallafall! ;)

13 kommentarer:

  1. Jisses, vilken liten text under bilden. Knappt jag kan läsa...

    Här steg vi upp samtidigt.
    Hoppas du får en skön fredag!

    // Anna

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att vara förkyld. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Verkar poppis att vara förkyld nu ;) har en förkyldis här hemma. Krya-på!

    SvaraRadera
  4. God bedring søte deg!!! Stilig sengesett forresten!!!

    Klem Lena

    SvaraRadera
  5. Tassar förbi. Hoppas förkylningen bättrar sig.
    Återkommer senare igen.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kikar in igen för att se hur du har det på skolan.
    Hoppas inte att du blir helt själv hela helgen.

    SvaraRadera
  7. God afton!

    Är inne och kikar på resten av din dag.

    Ha en skön fredagskväll och helg!

    // Anna

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du läser foto! Just den uppgiften, kompisporträtt, brukar jag ge till mina elever. :)

    SvaraRadera
  9. Oj, det var svårt att läsa dina texter - tur att jag kan se alla bilder! Hoppas att natten som kommer blir lugnare!

    SvaraRadera
  10. Var här och kikade på EFIT. :)

    SvaraRadera
  11. Innom å kikker på din dag :)
    Alltid kos å se her hos deg!!
    Blå himmel, deilig...må nyte den lille sola som kommer!

    Ha en finfin helg Hanna!!

    Klem

    SvaraRadera