torsdag, augusti 09, 2012

Min hundrafyrtiotredje EFIT, 9 augusti 2012: Egen dag

Ja, valde att ha min dag två dagar innan det egentliga datumet, mest eftersom jag kommer sitta i bilen på väg till Öland större delen av dagen på lördag. Så här är min dag idag, som mest har bestått av städning och OS:

10.01 Har varit uppe ett tag och hunnit äta frukost. Dagens friidrottspass på OS har börjat. ;) Jag är väl inget direkt idrottsfan så, men när det är OS kan jag sitta i timmar och titta på alla olika sporter. Dock är jag ett riktigt friidrottsfreak, så klart jag tittar på det! :P  Idag är det ju damernas höjdkval, med två svenska deltagare. :P KLART man måste titta! ;)
11.08 Damernas höjdkval har börjat och pågår för fullt!

12.05 Det blev lite diskussioner där vid höjdhoppet. Flera av  hopparna ville inte hoppa vidare på kvalhöjden, och de som var felfria gjorde det inte heller. Den ena svenskan hoppade helt felfritt i kvalet och får hoppa final på lördag. :) KUL! :D


13.11 Friidrottens förmiddagspass är slut, jag Facebookar lite. ;)

14.14 Är i full gång med att städa och packa, då jag ska flytta till Hälsingland och gå på folkhögskola ett år. Så nu håller jag på att gå igenom alla kläder för att se vad jag ska ha med mig och vad jag kan lämna här. Kommer ha kvar min lägenhet, eftersom jag inte vet vad som händer när jag kommer tillbaka.

15.06 Kollar lite på dressyren på OS. :P Svenskar med där också, gick dock inget bra för dem.

16.31 Mamma har kommit för att hjälpa till lite.

17.09 Mamma har precis stuckit iväg hem till sig med en hög med kläder som hon ska tvätta åt mig. Jag tittar på "London Live", där Stefan Holm är gäst. ;)

18.21 Har gått hem till mamma och pappa, nu när det är min sista vecka här i stan (åker till Öland på lördag och sen blir det direkt till Norrland), OCH att min lillasyster är här i stan hela sommaren, så äter jag kvällsmat hos mor och far. :P Äpplena är på G i deras trädgård! :) Liiiite små ännu, men snart så! ;)

19.16 Lite handboll i väntan på friidrottens kvällspass. Norge mot Sydkorea i damernas turnering. Norge vann!

20.06 Nu har friidrotten börjat. ;) Tiokamparna är i full färd med att kasta spjut. :)

21.02 Herrarnas 800-metersfinal har precis löpts. Det blev ett helt galet lopp! Kenyanen David Rudisha slog sitt eget världsrekord! Lätt häftigaste händelsen denna kväll i friidrotten.

22.01 Det som alla snackat om, 200-metersfinalen för herrar, är nu avgjord, och ja, det blev inte helt oväntat denna man som tog hem det. Jag personligen tycker att han är lite... mycket! Har tröttnat rejält på honom och tycker att all uppståndelse kring honom börjar bli lite... tja... tröttsam! Sen är han lite för mycket clown för min smak, och det känns som hela den grejen bara har blivit värre och värre ju längre han har hållit på, och ju mer populär han har blivit! Nej, jag ger inte mycket för denna man nu längre!

Jajjemen mina vänner, det var denna EFIT-dag det! ;) Mycket OS som ni märker, men ja, jag gillar OS! :P
Nästa gång är den 24 augusti. Då kommer jag att vara i Hälsingland, närmaste bestämt Forsa Folkhögskola, där ett nytt kapitel i mitt liv har börjat, och kör min första EFIT därfirån! ;) Hoppas ni vill hänga på mig då också. :P

Tack för att ni kikat in den här gången och väl mött nästa gång! ;)

5 kommentarer:

  1. Kul att du hade en egen dag för två dagar sen!
    Gillar äpple fotot! Härligt!

    Kraam.

    SvaraRadera
  2. Mycket os blev det. =D Vad spännande att börja ett nytt kapitel i ditt liv. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Innom å titter på dine bilder:) Jeg har ikke sett noe på OL i år, synes ikke det er så morsomt - man kan se litt dame håndball i blandt:)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kikat in på din dag. Mycket OS :-)

    SvaraRadera
  5. hade inte sett något OS alls förrän nu ;)

    SvaraRadera